خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/12 - 18:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نقوی حسینی:

وضعیت بهداشتی پادگان‌ها نیازمند رسیدگی فوری است / اجتماعات غیرضروری در پادگان‌ها لغو شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: در شرایط شیوع سریع ویروس کرونا پادگان‌های نظامی کشور که محل تجمع سربازان است، باید به صورت جدی مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به تصمیم اخیر ستاد کل نیروهای مسلح برای لغو اعزام مشمولان به دوره آموزشی در اسفندماه، عنوان کرد: این تصمیم در مقطع کنونی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و سلامت سربازان  عزیز اتخاذ شده است.



نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ویروس کرونا بسیار جدی بوده ولی وحشت آور نیست لذا اگر روی اصول جلوگیری از سرایت این بیماری کار کنیم، دلیلی برای انتقال این بیماری وجود ندارد که یکی از مهم‌ترین این اصول عدم برگزاری هرنوع تجمعی است.



حضور چند صد نفره سربازان در یک آسایشگاه؛ زمینه‌ای برای شیوع کرونا 



نقوی‌حسینی با بیان اینکه یکی از مجامع و اجتماعاتی که امکان تماس در آن بسیار بالا است، پادگان‌ها است؛ افزود: سرباز همواره مظلوم بوده و گاهی چند صد سرباز در یک آسایشگاه و پادگان مستقر می‌‎شوند که این مسئله می‌تواند موجب سرایت ویروس کرونا شود.



وی با یادآوری اینکه سال‌‎ها به واسطه حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس از پادگان‌های مختلف در اقصی نقاط کشور بازدید داشتیم، ادامه داد: شرایط پادگان‌ها به لحاظ بهداشتی و درمانی اصلا خوب نیست و در مقطع کنونی باید به سربازان و نیروهای نظامی حافظ وطن توجه شود.



اجتماعات غیرضروری در پادگان‌ها لغو شود



نقوی حسینی افزود: پادگان‌های سراسر کشور متشکل از نیروهای جوانی هستند که ممکن است خیلی اهل رعایت مسائل بهداشتی نباشند لذا ضرورت دارد از اجتماعات در پادگان‌ها و آسایشگاه‌ها جلوگیری و اجتماعات غیر ضروری به طور کلی لغو شود.



وی تصریح کرد: بنابراین در مقطع حساس کنونی باید ضمن حفظ سلامت نیروهای نظامی در پادگان‌ها، امنیت کشور نیز حفظ و اصول و وظایف نظامی هم رعایت شود.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با یادآوری اینکه یک ماه آینده شرایط زمانی برای مردم بسیار حساس خواهد بود، افزود: لغو اعزام مشمولان به دوره آموزشی در اسفندماه در مقطع کنونی تصمیم بسیار مثبت و خوبی در این مقطع زمانی به شمار می‌آید./



پایان پیام

  • کد خبر : 295786
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار